Technologie

Week 1 (vr 07-02-2020): Introductie voor Microsoft Teams en Photoshop. Ik weet wel ongeveer waar alles in de meeste tekenprgramma's zit, maar ik vond Photoshop toch wel moeilijk om mee te werken omdat het vele malen gecompliceerder is dan de programma's die ik gewend ben. Maar uiteindelijk is het me toch om wat te maken en ik heb er vertrouwen in dat ik het wel onder de knie zal krijgen.



Week 2 (vr 14-02-2020): Storyboard in Premiere, ik was deze les helaas niet aanwezig. Ik vond Premiere wel fijn om mee te werken, alles ligt wat meer voor de hand. Ik vind het makkelijker dan bijv. Photoshop.



Week 3 (vr 21-02-2020): Animatie in Toon Boom Harmony en Blender. Ik heb al een beetje ervaring met Toon Boom, ik gebruikte een wat oudere versie. Daardoor weet ik ongeveer waar alles zit en ging het vrij makkelijk voor mij. Ik vond het wel wat moeilijker om met Blender te werken, alles zit net weer op een wat andere plek. Blender voelt wat simpeler dan Toon Boom, maar de mogelijkheid om 2D en 3D te combineren lijkt me zeker gaaf om een keer te proberen.



Week 4 (vr 06-03-2020): Compositie in After Effects. After Effects was wat moeilijker om te begrijpen voor mij, weer door de vele opties. Soms wist ik niet echt waar ik moest zoeken. Maar uiteindelijk lukte het wel om het voor elkaar te krijgen.



Week 5 (vr 20-03-2020): Audio in Adobe Audition. Ik vond dit heel erg leuk om te doen. Voor mij is deze software makkelijker te begrijpen. De layout vindt ik heel fijn. Hiervoor heb ik al vaker Audacity gebruikt, maar hier kan je nog net wat meer mee, zoals de vele effecten. Ik maak graag muziek dus ik ga dit programma zeker vaker gebruiken. Ik heb het pas al gebruikt voor een storyboard voor Zintuigen, waarin ik bijna alle geluiden zelf heb gemaakt en gemixt en dat vond ik heel leuk om te doen.


Uiteindelijke reel met alle projecten samen: